Augusztus 20-án végre megindul a Budapest-Esztergom vasútvonal teljes szakaszán a közlekedés. Szinte el sem hiszem.
A vasútvonal a térség közlekedésének egyik fő ütőerévé vált, miután a korábbi mozdonyos ingákat, illetve többszörösen csatolt, füstölgő, lepusztult Bz-ket 2003 környékén lecserélte a MÁV. Minőségi változás történt: modern, nyugati motorvonatokkal lehetett haladni, ha nem is száguldani, az egyvágányos pálya miatt ugyanis olykor be kellett várni a szemből érkező szerelvényt. Az alternatíva ugyanakkor a 10-es úton történő araszolgatás volt, vagy a kocsiban, vagy a buszban ülve. Ehhez képest bizonyos napszakokban a vonat fénysebességgel haladt.
Csendélet Pilisvörösváron, a vasúti átjárónál, 2014. május elsején. A munka nem csak a munka ünnepén döcögött...
Fent balra: Nehéz eldönteni, hogy itt éppen temetnek, vagy éppen mélyítenek
Fent jobbra: A lezárt útszakaszról csak a szél által görgetett ördögszekerek hiányoztak
|
2014 őszén majdnem a 10-es út ideiglenes vonala is megindult a gödörbe. Napokig útzár volt (Fotó: MTI, Lakatos Péter) |
2014. júniusa, Rozália téglagyár környéke, az Országos Kéktúra vonala itt keresztezi a vasutat. A síneket mi is nagyon kerestük... |
Már 2015. februárjában járunk, a vasutat a decemberi menetrendváltásra kitolt átadási időpontra sem sikerült elkészíteni... |
Itt tartunk most. Igaz, még csak ideiglenes a menetrend, meg csak öt perccel gyorsabb az utazás, de van aluljáró, felüljáró, új 10-es útszakasz az ürömi részen, vannak villanypóznák, de nincsen madzag, azt csak 2017-re ígérik, s elment 44-45 milliárd forint. Remélhetőleg nem fog a következő öt évben kiderülni, hogy az építkezés során innen-onnan kicsit kispóroltak ezt-azt...
...legnagyobb döbbenetemre viszont a sínek már a helyükön voltak. Bár az oszlopok már állnak, villamosítás talán 2017-ben lesz. Esetleg '18-ban. Netán '19-ben. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése