2016. január 5., kedd

150 kilométer Budapesten, gyalog: Az én 2015-ös Budapest Kupám

 
Már decemberben akartam írni egy afféle évzárós, összegzős posztot, de ilyen-olyan okokból végül nem vettem a fáradságot, hogy ezt a tervet meg is valósítsam. De évindítónak sem lehet rossz, szóval jöjjön most egy visszatekintés a 2015-ös Budapest Kupára.

Kezdjük mindjárt ott, hogy tavaly ilyentájt egészen más tervek formálódtak, mint amelyek végül megvalósultak. Kicsit bosszant, kicsit elszomorít, kicsit ez és kicsit az, de mindegy is, ami végül lett, az sem rossz, sőt. Csak nem az.

Hogy ne csak rébuszokban beszéljek, tavaly januárban összeírtam a hétvégéket, és összegyűjtöttem azon túrákat, melyek érdekelnek. Aztán elkezdtem sakkozni, hogy milyen túrasorozatokba lehetne benevezni, melyek teljesíthetők reálisan, mire nem megy rá a gatyám, illetve fél napom az utazásra. 2014-ben például kipipálásra került a Budapest Kupa, valamint az Észak-Dunántúli Kupa (ÉDK) is, emellett egy Ösvénytaposó Éremmel is gazdagabb lettem. Meg valami 700 kilométerrel a lábamban.

Két dolog volt biztos 2015. januárjában: indulás a Budapest Kupában, és nem indulás az Észak-Dunántúliban. Előbbi azért, mert nincs is annál egyszerűbb, mint a Széll-Moszkván felülni egy buszra, leszállni a hegyen, és teljesíteni egy túrát - illetve van, lemenni ide a Kis-Duna partjára, és teljesíteni egy túrát. Szóval ha helyileg közel van egy túrasorozat, sok és változatos túrája van, ellenben elég csak tízet teljesíteni, hogy kupát kapjak, akkor egyértelmű a nevezés.

Az ÉDK egy egészen más, és jó történet volt. Adta magát, mert igazából az Ösvénytaposó éremre vágytam, és az Ösvénytaposók Társaságának mindhárom bakonyi túrája szerepelt az ÉDK túrái között. Meg vonzott a Gerecse50, mely szintén résztvevője volt. Az ÉDK-ban kicsit magasabb a tét: 12 túrát kell sikeresen teljesíteni, ebből az imént felsorolt négy amúgy is be volt tervezve, tehát neveztünk András barátommal. Rengeteg élménnyel sikerült gazdagodni, s olyan helyekre eljutni, ahová enélkül biztos nem tettem volna be a lábam, de a következő évi újrázásra nem vágytam. Lekerült hát a 2015-ös kívánságlistáról.

András barátom bedobta hogy induljunk a Bükk Teljesítménytúrázója Kupán, én pedig Besenyő Pista bácsiként vágtam vissza, hogy "Nooooormális??" Itt ugyanis 10 túrán kell elérni 450 kilométert, tehát átlagosan 45 kilométeres távokon kéne indulni, az év folyamán tízszer. Persze ez közel sem teljesíthetetlen, de még most sem vágyok hasonló kihívásra.

Végül a Pilis és a Galga Kupában egyeztünk ki, aztán utóbbit el se kezdtük. A Pilis sem épp úgy alakult, ahogy azt terveztük, majd András barátom élete alakult úgy, hogy nem tudott részt venni a  túrákon, szóval nyár végén már én is lemondtam a Pilisről. Még szerencse, hogy ide csak utólag, teljesítés esetén kell fizetni, így következmény nélkül gyűjthetőek a végpecsétek. Aztán ha összejön a teljesítéshez szükséges szám, akkor nevezünk. Nem gyűlt, nem neveztem.


Maradt hát a Budapest Kupa, maradtam egymagam, és összességében egész évben jobbára öregurasan 10 kilométeres távokat sikerült kiválogatni. Ezeknél nem kell hajnalban kelni, délben is el lehet rajtolni, másrészt bőven van idő a teljesítésre, tehát nyugodtan lehet fotózni, filmezni, geoládát keresni és ezt filmezni. Persze itt is kimaradt sok hosszabb táv, amit még januárban terveztem: hol az időjárás szólt közbe, hol pedig egy BKV buszgarázsban rendezett nyílt nap.

És mégsem bántam meg, hogy így alakult, pont a nyugis filmezős túrák miatt. Persze volt egy-két futás, hogy még időben beérjek a célba, de az is kellett. Annál pedig kevés nyugisabb dolog volt, mint mikor az amúgy népszerű túra többszázas mezőnye után elindultam, saját idő terhére, s teljesen magamban barangoltam be az útvonalat.

A Budapest Kupán kívül volt néhány papíron kudarc esemény is: szintidőn belül, de időn túl beérkezve a célba, a szervező hűlt helyét találva. Nem volt kellemes, de ez is 2015 volt. Legközelebb ezeket is számba veszem, hiszen ezekben is volt tanulság. Most pedig várom a kupámat. 10-én lehet átvenni, s már keresem neki a helyet. S pontosan miért jár a kupa? Itt a 2015-ös lista:

  • 01. 11.: Téli gyermekvasút 8 (6,8 km)
  • 01. 18.: Szent Margit nyomában (6 km)
  • 02. 07.: Pilis barlangjai 30 (29,9 km)
  • 02. 27.: Boldog Bátori László emléktúra 12 (11,65 km)
  • 04. 18.: Duna menti barangolás és kompozás (11 km)
  • 05. 03.: Halmi-dűlő (12,4 km)
  • 05. 10.: Kakukkhegyi Hullámvasút 9 (9 km)
  • 05. 17.: Pestszentlőrinci gyaloglás 12 (12 km)
  • 09. 19.: Zsíros Deszka 10 (9,5 km)
  • 10. 23.: Viharbükk 10,5 (10,5 km)
  • 11. 11.: 11 km a XI. kerületben (11,1 km)
  • 12. 13.: HavaZOO - Oroszlán 13 (13 km)

Nagyjából 143 kilométer Budapesten és környékén. Innen jöhet a folytatás, 2016-ban. S mint látható, ezek tényleg olyan távok, melyeket még fél lábbal, sántán is teljesíteni lehet. Szóval ha valaki kedvet kapott, csak biztatni tudom. Kell az a kis mozgás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése