Hősök tere és az elnöki konvoj (Fotó:
MTI, Máthé Zoltán)
|
Vlagyimir
Putyin keddi látogatása ritkán látott biztonsági intézkedéseket, s
felfordulásokat hozott: elnöki különgépek és limuzin Budapesten. A fotóválogatás második része.
Koszorúzás a Fiumei úton. A háttérben
látható vöröscsillagos obeliszk okozta a látogatás egyik botrányát (Fotó: MTI,
Kovács Tamás)
|
Az előző bejegyzésben valahol ott
fejeztem be, hogy Putyin koszorúzott. Például a Hősök terén is, így az egy hete
bezárt Szépművészeti Múzeum ismét a kamerák kereszttüzében találta magát. A
téren lencsevégre került az elnöki autó is. Putyin limuzinját az orosz
kormányzati szállítóezred kötelékébe tartozó Iljusin IL-76MD típusú különgép
hozta, még a hétfői napon.
Főhajtás. A Szépművészeti Múzeumról már
lekerültek a Rembrandt-kiállítás molinói (Fotó: MTI, Máthé Zoltán)
|
A gépről a Budapest Airport közölt
képeket saját facebook oldalán, s a típusról is megosztottak némi információt.
Eszerint az IL-76-os az orosz légierő stratégiai szállítógépe, melyet még a
70-es években állítottak hadrendbe, s a világ számos pontján alkalmazzák mind
polgári, mind katonai szolgálatban.
A hazánkban járt példányt 1986-ban
gyártották, s még a régebbi, eredeti motorokkal repül. A Szolovjov D-30KP
típusú sugárhajtóműveket több gépen is lecserélték már kedvezőtlen tulajdonságaik
miatt. Egyébként ez a motortípus a Tu-154-esekről is ismerős lehet – mármint
azoknak, akik még hallották azokat a gépeket elsuhanni.
Az elnöki különgépek egyike, az Iljusin
IL-96-os a ferihegyi betonon (Fotó: MTI, Czeglédi Zsolt)
|
IL-96 a város fölött (Fotó: MTI, Máthé
Zoltán)
|
Sajnos sem ezt a gépet, sem az elnököt
szállító flottát sem sikerült elkapnom, hiszen északi irányból szálltak le, így nem röppentek át fölöttem.
Putyint és kíséretét összesen három Iljusin IL-96-os szállította. Pontosabban
az első repülő csak a kíséretet hozta, s az elnök csak a második géppel szállt
le, a harmadik a tartalék volt. Az orosz állami flottában összesen nyolc
IL-96-os repül, s összességében is csak 29 darab készült. A Rosszija állami
légitársaság festése egyébként kimondottan aranyos, szemből olyan, mintha a
repülő széles szájjal vigyorogna.
Az elnöki autó is megérdemel néhány
szót. Pontos típusa: Mercedes S 600 Pullman Guard, s a hírek szerint 380 millió
forintnak megfelelő euróba kerül. A Mercedes 2008-ban mutatta be az extra
felszereltségű gépjárművet, amely páncélozott, golyóálló üvegekkel rendelkezik,
túléli azt is, ha aknára fut, de még defektes kerekekkel is meg lehet tenni úgy
200 kilométert, ha megelégedünk a 80 km/h-s sebességgel. A jármű szíve egy 5,5
literes V12-es biturbós erőforrás, 517 lóerős teljesítménnyel, 830 newtonméter
nyomatékkal. Autómániások további részleteket találhatnak a járműről itt, vagy
akár ezen az oldalon.
Az én érdeklődésemet a műszaki tartalmak
mellett sokkal inkább felkeltette a motorháztető oldalára felszerelt kis
zászlócska. Feltételezem, bármekkora tempóval is haladjon az autó, a zászló a helyén marad, kinézete alapján ugyanis elég stabilan oda van
erősítve. Ez a megoldás elnöki gépek esetében teljesen megszokott,
tévéfelvételeken láthatjuk, akár orosz, amerikai, vagy bármely kisebb ország
vezetője esetében.
Mercedes S 600 Pullman Guard Budapesten.
380 millióra saccolják az árát (Fotó: MTI, Mohai Balázs)
|
A konvoj a Sándor-palota irányába tart (Fotó:
MTI, Mohai Balázs)
|
Nincs ez másként Magyarországon sem.
Talán azzal az egy különbséggel, hogy egy olyan 20-30 kilométeres sebességnél
már kicsit instabil a dolog. Hogy jelenleg is így van-e, azt nem tudhatom,
évekkel ezelőtt Sólyom László konvoja azonban érkezés előtt a település
határában az úton megállt, a gorillák kipattantak, a zászlót kihelyezték, majd
már teljes harci díszben vonultak be az érkezés helyére. Elsőre meglehetősen
furcsa volt ezt látni a sajtóbuszból.
Putyin látogatásához zárásként még egy
képet csatolnék: a Parlamentből a várba a konvoj a Lánchídon haladt át.
Legöregebb hidunk nappal is csodás, kivilágítva még annál is szebb, ha pedig
valami extra is történik rajta, akkor egészen pompás díszlete bárminek. Bár
innen elnézve elég hullámosnak tűnik az aszfalt.
Ha netalán lemaradtál volna az első részről, itt találod:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése