2018. október 17., szerda

Ilyen sem volt még: Geoládázással népszerűsítik a hazai erdészeteket!


Egy némileg titkolt, nagyszabású verseny indult egy hónapja, de a Medvetalp így is rábukkant, s már meg is osztja veletek a részleteket. Már csak jó időre, és kalandvágyra lesz szükség.

Az elmúlt időszakban kicsit nagy hangsúlyt kaptak a blogon a geoládák, ez nem volt tervezett, így alakult, hiszen készültek a geoládás videók, és kevesebb kapacitás maradt az írásra. Nos, most ezen kicsit változattok, és egy geoládázós hírről fogok írni! 😄


Egészen véletlenül találtam rá egy országos geocaching versenyre, a kesserként hagyományosan használt oldalakat böngészve föl sem tűnt volna. A Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) oldalán, a geocaching.hu-n rendszeresen vannak mindenféle versenyek, egyből a nyitóoldalon találkozni velük, tehát aki felmegy az oldalra, kapásból képben lehet mindennel.

Fotó: Wikipédia
Nyáron például volt egy nagyon klassz, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel - vagy épp hogy hívják most a NER-rendszerben - együttműködve. Tíz ládát helyeztek el tíz különböző turisztikai régióban, s ha megtaláltál egyet, szelfiztél vele, s azt a képet feltöltötted a megfelelő oldalra, a megfelelő hashtag jelöléssel, akkor a turisztikai szervezet ajándékát nyerhetted el, ha kisorsoltak. A díj emlékeim szerint egy két főre szóló hétvége volt, valamely hazai szállodába, valamely turisztikai régióba. Minél több ládát kerestél, s tettél föl róla képet, annál nagyobb esélyed volt nyerni.

A nagyjából egy-két hónapos játékot az MGKE megtoldotta, egészen október elejéig lehetett keresgélni, s a legtöbb ládát megtalálók között osztogattak mindenféle csecse-becsét, talán pólókat, meg ilyesmit. Abból, hogy mennyire pontosan emlékszem a részletekre, látszik, hogy csak érintőlegesen vágtam bele a dologba, eléggé szétszórva helyezkedtek el a ládák, s nem volt kedvem bevállalni mondjuk egy viharsarki kirándulást egy békéscsabai és egy szegedi ládáért. Ami reálisan szóba jöhetett volna még, az Pannonhalma, vagy Tihany, erősen kacérkodtam a Transzbörzsönyi kisvasút ládájával, idő hiányában azonban csak a cserépváraljai ingóköveknél elhelyezettet sikerült begyűjteni, minden szelfifeltöltés és hashtag nélkül. De egyébként tényleg tök jó kezdeményezés volt, kapott reklámkampányt, tévés spotot, meg mindent.

A minap épp egy tucat Geoléptek cikket szerkesztettem be a rendszerbe, videókkal, képekkel, és éppen kellett volna a Tököli Parkerdőről valami jó kis fotó, mert a sajátjaimmal nem voltam kibékülve. A Tököli Parkerdő a Pilisi Parkerdő Zrt-hez tartozik, nosza, föl is mentem az oldalukra. Hogy elvarrjam a szálakat, elárulom, hogy végül ott sem találtam nekem megfelelő fotót, egy hírre viszont felfigyeltem: "Országos geocaching verseny az erdészetek népszerűsítésére".

Nofene, gondoltam, rá is kattintottam. A lényeg, hogy az Agrárminisztérium, és a Nemzetközi Természetfilm Fesztivál Gödöllő együttműködésében összesen 76 geoládát helyeztek ki az ország különböző pontjain.

"A verseny célja az erdőgazdaságok szakmai és turisztikai tevékenységének népszerűsítése, magyar erdeink élővilágának bemutatása, valamint a természetjárás, mint szabadidős és sport tevékenység promotálása. A versenyben bárki részt vehet, aki a www.geocaching.com oldalon található kódok alapján megtalálja az elrejtett geoládákat."

A 19 erdőgazdaságnak 4-4 ládája van, ezekből három publikus, s a bennük elrejtett kódból áll össze az a számsor, ami nyitja a negyedik ládát. Ott aztán egy kódot találunk, meg a program koordinátorának e-mail címét, neki kell elküldeni a kódot, s már ki is pipálhattunk egy erdészetet. Nagyjából erről szól a dolog.


És mi a nyeremény? Ha elsőként regisztrálsz egy erdőgazdasági végládát, 20 ezer forint értékű jutalmat kapsz. Aki elsőként regisztrálja, hogy három erdészet végládáját lejelentette, az 40 ezer forint értékű jutalmat kap. Aki elsőként jelenti le mind a 19 erdőgazdaságot, az pedig 100 ezer forint értékű díjban részesül. Különdíj: minden végláda esetén az első tíz játékos egy Varázslatos Magyarország című könyvet kap.

Hát..., khm... Az a baj ezzel, hogy vannak a hevijúzerek, akik azonnal lecsapnak minden új ládára, szóval nekem, így október közepén alighanem már minimális az esélyem bármi nyereményre, annak tudatában, hogy a játék már szeptember 10-e óta él. Mindegy, az ember úgysem a pénzért, sokkal inkább az élményért, meg a kihívásért keresgél ilyen ládákat a természetben. Keresgélésre egyébként egészen 2019. május 1-éig nyílik lehetőség, szóval hajrá.

S ha a Medvetalp számára nyeremény nem is fog jutni, az biztos, hogy a Geoléptek sorozat új tartalmakkal bővülhet, mert olyan nem létezhet, hogy egy ilyen dologba bele se fogjunk. Kapásból a Pilisi Parkerdő, s az Ipoly Erdő ládáinak begyűjtésére gondoltam, de van még néhány, fővároshoz közeli erdészet. Adja magát a kérdés, hogy hogyan találom meg a ládákat?

Fotó (nyitóképpel együtt): geocaching.com
A tájékoztatóban csak az szerepel, hogy a geocaching.com oldalon, de ha ezt beütöd, akkor a nemzetközi oldal nyitóoldalát találod, és tanácstalanul azon szöszölsz, hogy végül hogyan bukkanhatsz rá a keresett tartalomra. Én például a hasamra ütöttem, és beírtam az oldal keresőjébe, hogy "Pilisi Parkerdő". 385 találat lett, aminek nagyon örültem, viszont rábukkantam a keresett végládára is. A sorozat ládái EKOGV néven futnak (tehát amit én találtam, az EKOGV Pilisi Parkerdő Végláda névre hallgatott), viszont ha ezt beírod a keresőbe, nem dob ki semmit. Mit lehet tenni, rámentem a ládát jegyző felhasználó profiljára, a rejtéseire, és ott már megvolt a lista. De ott már sikerült egy másik listára is találni, "NEMZETÜNK KINCSE" néven. Hogy miért ez a lista neve, arról fogalmam sincs, de én a mai világban logikát már nem nagyon keresek. A listát egyébként itt érhetitek el.

Előzetesen nekem egy kicsit butácskán meghirdetett, és némiképpen butácskán kivitelezett versenynek tűnik ez, de megérdemli az esélyt, nem szeretnék negatív hullámokat sugallni. Két négynapos hétvége is áll előttünk, szóval egyáltalán nincs kizárva, hogy elindulok egy kicsit tapasztalatot gyűjteni. Most tehát azt mondom, hogy november közepén térjünk vissza erre, valós tapasztalatokkal a birtokomban. Jó keresgélést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése