2018. szeptember 19., szerda

Geoléptek 26.: Muflonok nyomában - Kilátó a Gaja-szurdok tetején

Legutóbbi Geoléptek epizódunkban a Pilisben szurdokoltunk, ezúttal - maradva a tematikánál - hegységet váltunk, és bemutatunk egy másik, egészen megkapó szurdokvölgyet. Elsőként felülről. Irány a Gaja patak szurdokvölgye!

Ha Gaja-szurdokot szeretnétek nézni, akkor ezért az élményért egészen a Bakonyig kell elutaznotok. szerencsére a völgy a hegység keleti pereménél található, tehát elég a Móri-árokig, s Bodajkig eljutni, ahonnan elhagyva a járművet máris bevethetjük magunkat a természetbe. Amivel elég sűrűn lehet találkozni a Bodajk környéki erdőkben, az a kerítés, ami szintén nem véletlen, hiszen egy vadaspark öleli körbe a völgyet. Muflon, meg japán sziklaszarvas is él itt, nemzetközi hírű vadászterületről beszélhetünk, ami egyben népszerű turistahelyszín is, nem véletlenül szövik keresztül-kasul a turistautak.

És ami talán a legkülönlegesebb látványosság, az a 2016-ban átadott Károlyi-kilátó, amit a szurdok peremén találunk, s ahonnan az egész, Gaja-patak által vájt völgyet beláthatjuk, s déli irányban még a fehérvárcsurgói víztározó kéklő látványában is gyönyörködhetünk. A kilátó névadója a Károlyi család, Károlyi Gyula gróf alapította 1888-ban a vadaskertet.

És hogy milyen a látvány, mit érdemes még megnézni, s mire jutottunk az itteni geoládával, az mind kiderül, ha megnézitek ezt a kis filmecskét!