2019. augusztus 27., kedd

A dunaújvárosi elátkozott kilátó


Még február végén jártam Dunaújvárosban, és miután kipipáltam a Dunán innen - Dunán túl teljesítménytúra aktuálisan választott távját, úgy döntöttem, hogy felkeresem a város legújabb látványosságát. Jöjjön hát egy hűsítő februári videó a forró augusztusban!

Dunaújvárosban valamikor 2017-ben úgy döntöttek, hogy az amúgy is látványos Magaspartot megfűszerezik egy kilátóterasszal is, s 2018 végére el is készült szépen minden. Nagyjából ekkor értesültem először a projektről, legutolsó újvárosi portyámon biztosan nyoma sem volt még az építménynek.

Szóval ha már kilátóterasz, és ha már amúgy is arra túrázok, kár lett volna kihagyni. A part mentén sétálva aztán meg is lett, igaz kimenni rá nem lehetett, bedeszkázva fogadott. Itthon aztán rákerestem, hogy mi is a helyzet az építménnyel, s annyit találtam, hogy szerkezetileg elkészült, már csak az engedélyekre várnak, hogy átadhassák a látogatóknak.

Aztán telt-múlt az idő, elkészült a filmecském, csak kellett még rajta szöszmötölni picit, szóval közben rákerestem ismét, történt-e már valami. Semmi hír - azaz mégis, májusban jelent meg az Indexen egy írás, hogy a kilátó viharos időben történő látogatását tiltó tábla angol és német nyelvű változata nem sikerült a legjobbra, a Google nyelvi leleményei nem éppen kompatibilisek az adott nyelvek bevált formuláival.

Kicsit már rettegtem, mert hát milyen ciki kitenni úgy egy filmet, hogy itt egy kilátó, éppen elkészült, de még nem lehet rá felmenni, mikor valójában réges-régen átadták már. Szóval rendszeresen rákerestem, hogy történt-e változás, de legjobb tudomásom szerint nem. Arra gondoltam, hogy azért húzódik a dolog, mert az ilyeneket nagy csinnadrattával, jeles ünnepeken illik átadni, de se március 15-én, se augusztus 20-án nem történt semmi. Mondjuk önkormányzati választás lesz október 13-án, és jó kis parasztvakítós dolog lenne ezt előtte átadni, szóval lehet, hogy már csak hetekre vagyunk az átadástól.

Ugyanakkor felütötte fejét egy pletyka is, miszerint az építmény megsüllyedt. Mondjuk löszfalra építkezni sosem volt egy életbiztosítás, és az álmoskönyvek sem szokták éppen ajánlani, Dunaújvárosban mégis megtörtént. Ráadásul az építmény súlya egy pontban koncentrálódik, szóval akár még igaz is lehet a süllyedés. Ebben az esetben a fideszes városvezetés persze ugyanúgy meg fogja kapni a kívánt csinnadrattát, csak épp nem nem a kívánt pozitív irányban. Persze tetszettek volna előre gondolkodni.

Ugyanakkor az idézett blogbejegyzés szerzője arról is ír, hogy szélcsendes időben is meglehetősen inog a szerkezet, volt ugyanis egy rövid időszak, amikor már elkészült a kilátó, de még nem kordonolták el a bejáratait, szóval ki lehetett rá menni. Továbbá azt is megállapítja, hogy amúgy semmivel nem látni többet, és jobban róla, mint a partfalról. Mivel én már, és még nem jutottam ki, se cáfolni, se megerősíteni nem tudom ezeket a tapasztalatokat.

Kívülről nézve jó ötletnek tűnik: se fa, se szobor nem zavarja a kilátást azáltal, hogy a partfal fölé nyúlik be a szerkezet. Hogy az a kilátás amúgy tényleg éppen annyi-e, amennyit a partfal széléről látok, azt majd ha feljutok, megállapítom. Ami biztos, és amivel a videót is zárom, hogy ha végre hivatalosan is átadják, és én ismét Dunaújvárosba vetődöm, biztosan meg fogom nézni, és nektek is bemutatom. Csak győzzük kivárni azt az átadást...

1 megjegyzés:

  1. Szia.Voltál azóta itt? Megerősítették már és így azóta határozottan jobb már.Talán kilátásilag is egy paraszthajszállal jobb mintha a partról néznél ki.

    VálaszTörlés