2016. február 16., kedd

Évfordulóhoz értünk: Nekünk ezért különleges a mai nap


Február 16. Jeles dátum ez, a Medvetalp Blog történetében, egy évvel ezelőtt, ezen a napon jelent meg az első tényleges poszt az oldalon. András barátom noszogatott ma egy kicsit, hogy nem tervezek-e írni egy évfordulós emlékezős valamit. Tervezni épp nem terveztem, de ha már, na jó, akkor emlékezzünk, összegezzünk: mi történt az elmúlt egy évben?

Elolvasva a beköszönő posztot, arra jutottam, hogy egy éve mintha humorosabban írtam volna. Bocs, az azóta szerzett humortalan percekért, azért remélem, nem volt haszontalan olvasmány, amit ezen az oldalon találtatok.

Az elmúlt egy évben megszületett nagyjából 125 posztot áttekintve egyvalamit biztosan jól sejtettem a nyitáskor: hogy bár próbáltam egy fő irányvonalat szabni ennek az oldalnak, azért meglehetősen színes összképet mutat. Teljesítménytúrák, geoládák, kéktúra: ezt ígértem egy éve. A teljesítménytúrák bemutatását, ajánlását néha én magam unom: nem túl izgi minden második alkalommal elmondani, hogy a normafai rét végén a zöld jel lefordul jobbra, elhaladunk a Disznófő-kút mellett, stb.

Geoládákról eredetileg írni akartam. Hogy legyen szó akkor is a témáról, mikor András barátom filmjei éppen készülnek. András barátom filmjei viszont nem készültek, így írás helyett magam is gyártásba kezdtem, bízva benne, hogy András barátom is elkészül előbb-utóbb valamivel. A jelek arra utalnak, hogy el fog készülni valamivel. Remélhetőleg 2017-ben, mikor azon ujjongunk, hogy két évesek lettünk, már erről is beszélhetünk. Meg talán az Országos Kéktúránk beszámolójáról is. Csak kezdjek már bele.

Az eredeti tématervek tehát nem pont úgy valósultak meg, ahogyan azt akkor elgondoltam, viszont azok sosem voltak kőbe vésve, és nem is lesznek. Így jöhetett képbe András barátom csillagászattal, tudománnyal, esetleg tudományos fantasztikummal foglalkozó rovata. Tehetném idézőjelbe is, hiszen valójában nincsenek rovatok, pedig lehetnének. Van tehát még mit szépíteni, alakítani.

"A Medvetalp-blog tehát kicsit élménybeszámoló, kicsit kedvcsináló oldal lesz, amolyan „10 csodálatos helyszín, amelyek Magyarországon vannak, de te ezt soha nem gondoltad volna, és mindenképpen meg kell nézned a róla készült fotóinkat” gyűjtőhely."

A tavalyi írásból idézek. Szerintem nagyjából ez be is jött. Meg az a jóslatom is, hogy idővel lehet, hogy kevesebb poszt kerül ki. A gond az, hogy a lottó nyerőszámait azóta sem tudom megjósolni, csak az ilyen haszontalan dolgokat...

András barátom is összegzett, miután megkérdeztem, h szerinte hová jutottunk az elmúlt időszakban. "Számot adtunk pár jelentős túráról, elkezdtük népszerűsíteni a geoládászást, lett tudományos rovatunk, karácsonyi videókkal jelentkeztünk a környező országokból, híreket adtunk a környezetet érintő eseményekről, kiálltunk a környezetvédelem és a felelős földgazdálkodás mellett. Mindezt úgy, hogy hűek maradtunk a ki nem mondott szabályainkhoz: többnyire objektíven, sosem élesen politizálva, kétségbevonhatatlan forrásokra támaszkodva, aktuálisan, de sosem médiaszenzációs formában, néhol viccesen, néhol komolyan. Mert ez a Medvetalp!"

Mától ő az oldal PR-osa.

Ti pedig remélem, továbbra is maradtok az olvasóink.

Készen álltok? Folytatjuk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése