2016. március 20., vasárnap

Árnyba borult épületek: Egy fontos ügy díszletei


Március 19-én ismét megtartották világszerte a Föld Órája akciót. Az eredetileg Ausztráliából indult kezdeményezés ma már világszerte hódít, s minden évben az utolsó márciusi szombaton tartják.

Idén azonban ez a húsvéti hétvégére esne, úgyhogy nyilván ezért egy héttel előrébb hozták. A klímavédelemről, a túlfogyasztás elleni küzdelemről szól ez az egy óra, mikor sötétségbe borulnak a városok. Azaz csak majdnem, hiszen közbiztonsági okokból a közvilágítást például nem lehet csak úgy leoltani.

Soroksár, az akció után, a nyitóképen pedig éppen alatta

Marad tehát a díszkivilágítás, amely inkább csak látványos show-elemként szolgál az akcióhoz. A Szabadság híd LED-füzére például csak nem fogyaszt olyan sokat, ha egész éjjel ég.

Nem úgy, mint az okostelefonom töltője. Néhány hónapja léptem egyet előre a ketyerék világában, s azóta a töltő szinte folyamatosan a konnektorban pihen. Mire eszembe jut, hogy benne felejtettem, már tölthetem is újra a telefont.

Budapesten is lekapcsolták a díszkivilágítást (Fotó: MTI, Marjai János)

Szóval nagyszerű dolog, hogy ezt a posztot akár a kert végében, a nyugágyban ülve is írhattam volna, majd posztolhatnám, de ez így valahogy mégsem teljesen oké. Hiába dörzsölgetem már a kezem, hogy miként kötöm majd össze a kertet a blogolással, valamit mégis tennem kéne.

Mondjuk, kihúzni a töltőt. Vagy körül post-it-elni magamat, hogy ne felejtsem el. Az ügy fontos, de fogadalmat nem teszek. Annyira nem vagyok bátor.

Nyíregyháza előtt - alatt (Fotó: MTI, Balázs Attila)

Ha egy mód van rá, ti is figyeljetek a felesleges fogyasztókra, mert ez tényleg fontos kérdés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése