2018. január 15., hétfő

Filléres ötlet: Így segíthetsz télen az éhező madaraknak


Elérkezett a december, s az első havazások hatására az ilyenkor szokásos pánikreakciók is beindultak - "uram isten, havazik!!!". De mi a helyzet ilyenkor az erdőkben lakó kis madárkákkal? Nos, erre sikerült egy filléres megoldást látnom a Széchenyi-hegyen.


Messziről olyan, mint egy teleszemetelt bokor
Nyitókép forrása: Wikipédia

Egészen pontosan a Hegyhát utca és a Gyermekvasút sínpárja közötti ösvényen. Ezen az ösvényen vezet a zöld turistajelzés is, ami bevallom őszintén nekem teljesen új információ volt. Meg voltam győződve róla, hogy a Hegyhát utca járdáján van végigvezetve, de ezek szerint nem. De vissza a madarakhoz!

Közelebbről már a madarak is feltűnnek

Szóval éppen tartottam a Gyermekvasút végállomásának irányába, mikor azt vettem észre, hogy egy bokorcsoport tele van aggatva ilyen gyümölcsleves tégladobozokkal. Nem tudtam mire vélni a szemetelés effajta új megjelenési formáját, az viszont gyanús volt, hogy rengeteg madár röppent fel a közeledtemre. Ekkor esett le, hogy madáretetőkkel van dolgom.


Kékcinke falatozik

Igazából esztétikailag nem egy szépség ez a megoldás, ugyanakkor olcsó, nem ázik el, s a jelek szerint a madaraknak teljesen mindegy, mibe lesz kihelyezve az élelem, csak legyen kint valami. Ennek szellemében tucatnyi tengelic, kék- és széncinke röpködött a bokrok környékén. Bizonyára volt másfajta madár is, de én csak ennyit ismertem föl.


Az etető


Távolban az adótorony
Az olcsó, de nem túl esztétikus madáretető receptje tehát a következő. Végy egy kiürült tégladobozt! (Tulajdonképpen vehetsz egy telit is, csak ebben az esetben a következő pontnál már gondjaid lehetnek...) Vágd fel/ki az egyik szélesebb oldalát. Töltsd meg madáreleséggel! Helyezd ki a szabadba!

Ez utóbbi szintén lényeges momentum, a szobádban például kevésbé lesz hatékony, hiába hívod meg a cinkéket ebédre. Igazából nem udvariatlanságból tojnak majd a fejedre, s nem jönnek el, hanem a meghívód elolvasásával támad majd nehézségük. A legjobb tehát az, ha az újdonsült madáretetődnek keresel a szabadban egy fát, vagy bokrot, lehetőleg olyan helyen, ahol még te is láthatod a kis tollasokat, s máris kezdődhet a madármegfigyelés!

Jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése