2018. február 17., szombat

Geoléptek 21.: Mátrafüred és Mátraháza között - Bércek, várak, geoládák

Egy kellemes kis őszi kirándulás képei: 2017 novemberében András barátommal elindultunk a Mátrába várakat keresni. És ha már várat keresünk, természetesen a geoládák sem maradhattak ki.

Kiindulópontunk Mátrafüred volt, de még mielőtt, egy picit Gyöngyösön is megálltunk. András barátom kajálni akart, én meg újbort kerestem. Ha tippet szeretnétek, hogy hol kaphattok finom mátrai bort, akkor Gyöngyös központjában - a buszpályaudvar mellett egy nagy zöld épület - a Dubicz pincét ajánlanám. Egy biztos, az Irsai Olivérük és a Pinot Noir-Kékfrankos rozéjuk is kiváló.

A bort a csomagtartóba beraktárazva vágtunk neki a 24-es úton Mátrafürednek, ahol a kocsiból kiszállva átvedlettünk túrázóvá. Előzetesen kigyűjtöttem több ládát is, melyet fel lehetett volna keresni, azonban végül csak kettő megkeresésére maradt lehetőségünk - november elején sajnos már elég hamar sötétedik. Elsődleges célunk persze az elfeledett várromok megkeresése volt, de erről majd egy későbbi posztban olvashattok.

A lényeg, hogy a vár- és geoládakeresést egy szép, nagyjából 10 kilométeres körtúrára sikerült felfűzni, bérchátakon felmentünk egészen a Kékestető tömbjének aljáig, a Somor-patak völgyében Mátraháza felé fordultunk, ahol a parkolóban kicsit körbe is néztünk. Végre sikerült bepecsételnünk a Kéktúra füzetünkbe is - mikor 2012-ben erre jártunk, a buszállomás épp felújítás alatt állt, a pecsétet pedig egy büfébe helyezték át, amit este már zárva találtunk.

Ezúttal tehát minden rendben volt, s végre elindulhattunk a ládákért is. S hogy milyen látvány tárult elénk, elhagyva Mátraházát, hogy milyen várromokra bukkantunk, míg Mátraházára értünk, s hogy mennyire pompás látvány az őszi Mátra, azt pedig megtudhatjátok, ha megnézitek a filmecskét. ;)