2018. február 28., szerda

Mozdonyok a téli Bakonyban, avagy a legjobbkor bevállalt Reguly-túra


Hosszú idő után az elmúlt hét végén ismét föllátogattam az MTI-re, hogy az olimpiai aranyérmes korcsolyacsapatunkról keressek egy posztolható képet, akkor találtam rá mai posztunk témáját adó bakonyos, mozdonyos fotókra.

Leszögezem még az elején, eléggé zakkant vagyok, ha tömegközlekedési járművekről, főleg mozdonyokról van szó, de szerintem ezt már említettem. Ennél fogva titkon mindig remélem, hogy ha éppen a távirati iroda rendszerében szörfölök, hogy Máthé Zoltán nevű fotósukra is valamikor akkortájt tört rá ismét ez az őrület, és elment valami szép helyre mozdonyt fotózni.


Fotók: MTI, Máthé Zoltán

Örömmel tapasztaltam, hogy ezúttal tényleg hódolhatott kicsit az őrületének - mert esetében biztos, hogy hobbiról van szó, most gondoljunk bele, milyen szerkesztő lehet az, aki hivatalból elküldi a fotósát, hogy "Te Zoli, ugorj már ki terepre, és fotózz nekünk néhány mozdonyos képet, állandóan ezzel nyaggatnak minket!". Ugye, hogy nem túl valószínű...

Máthé Zoltán tehát elment havas tájat fotózni, de valahogy mindig került a képekre egy kis M41-es dízel, hogy a fene essen bele. A képek amúgy a Bakonyban születtek, a Bakonyvasút különböző helyszínein, jobbára Eplény és Zirc között. A műemléki védelem alatt álló vasútvonal már önmagában egy csoda, hazánk majdnem egyetlen igazi hegyvidéki nagyvasútja - talán még az Eger-Szilvásvárad-(Putnok) vonal hasonló - de így télen, hóban egyszerűen varázslatos.


És akkor ezen a ponton kanyarintanék bele a történetbe egy újabb szálat: szombaton rendezi az Ösvénytaposó Baráti Társaság a Reguly Antal emléktúrát. A Zircről induló túrán három távból lehet választani, van egy rövidke, 8 kilométeres családi táv Zirc körül, a közepes, 22 kilométeres szakaszon már egészen mélyre hatolhatunk a Cuha-völgyben, bár az igazán szép szakaszok előtt, még Porva-Csesznek vasúti megállóhelynél az útvonal elhagyja a völgyet, s Porva fele folytatja az utat. A leghosszabb, 35 kilométeres táv is itt válik el a völgytől, csak éppen Csesznek felé halad, hogy aztán Vinyén, és Hódos-éren át érkezzen meg Porvára, hogy aztán a 22 km-es távval közösen haladjon Borzaváron át vissza Zircre.

Eddig két alkalommal teljesítettem - a 22 km-es távot. Most gondoltam egy nagyot (meg átnéztem a menetrendeket, hogy mivel tudnék még este hazaérni), és beneveztem a 35-ösre; ahogy elnézem, a lehető legjobbkor. Az elmúlt héten éppen Zirc térségében esett hatalmas mennyiségű hó - mint az a képeken is jól látható -, s nem fog tudni olyan gyorsan jönni a melegedés, hogy ebből szombatig ne maradjon valami. Szóval akkor sikerült bevállalni a 35 kilométert, mikor
A, havas lesz a Bakony;
B, ha nem lesz havas, akkor elolvad a hó, tehát dagonya lesz.

Tökéletes előjelek; az biztos, hogy nem lesz egy egyszerű menet. 

Egy biztos, hogy előzetesen leürítem a memóriakártyát, és feltöltöm az aksit, mert ha szerencsém lesz, még elcsíphetem a havas Bakonyt. Ha meg nem, maradnak Máthé Zoltán fotói...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése