2019. január 17., csütörtök

Geoléptek 42.: Dunaújváros és a Pentele híd - Világrekord a Duna felett


Talán kevesen tudják, hogy Dunaújváros határában egy világrekorder létesítményt találunk: a várost délről lezáró Pentele híd a maga nemében ugyanis egyedülálló a világon, ez a legnagyobb kosárfüles szerkezetű ívhíd.

Elérkeztünk harmadik évadunk utolsó helyszínéhez, utolsó ládakereséséhez, ez pedig itt, Dunaújváros határában fog megtörténni. Mint a bevezetőben említettem, világrekord az, ami itt előttünk áll, jó sok pénzbe is került, 43 milliárd forintot emésztett fel, a hozzá veeztő utak megépítésével együtt pedig már 54 milliárdnál áll meg a számláló. Maga a híd egyébként az M8-as autópálya része, apró szépséghiba, hogy az M8-as autópályából jelenleg ennyi létezik mindössze. Az M6-osról lehet ráhajtani, átmenni a Duna fölött, hogy aztán a túlparton az 51-es útra térjünk.

A híd igen látványos, méretei okán már messziről látni, alatta állva pedig szinte eltörpül az ember. És ha ládát keresünk, akkor bizony alatta is fogunk állni. Méreteiről, adatairól a számokat nem írom le, a videóban elhangzik úgyis, nézzétek meg!

A ládáról meg csak annyit, hogy sikerült egy utazó ügynökre is rábukkanni benne. A gond csak az volt, hogy nem tudtam ott helyben utánanézni annak, mi is a feladata, utóbb kiderült, simán elvihettem volna, hiszen csak utazgatni akar a világban. Ki tudja, egyszer valahol még összefutok vele valahol, aztán elrejtem én is valahova.

Végül mire mindennel meglettem, s a hídra is feljutottam, már rámsötétedett, úgyhogy a Dunavecsére történő átkelésből sajnos nem sokat tudok mutatni, úgyhogy a harmadik évadunkat sötét, lidércfényes képsorokkal zárjuk. Remélem volt, aki élvezte ezeket a videókat, 2019-ben jön majd egy újabb nagyobb adag ládakeresős videó, várunk vissza akkor is mindenkit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése