2015. február 25., szerda

Bréking: Itt lenne a tavasz?




Kipillantva az ablakon szembesültem az örömteli ténnyel, hogy kertünkben a brokkoli rothadó szárain túl megjelent az élet az első virágok képében.

Tényleg nem szeretnék semmit sem elkiabálni, emlékezhetünk rá, nem is olyan rég volt, hogy húsvét előtt is hógolyózhattunk, ráadásul a februárból is van még néhány napunk. A természet valamit azonban már sejteni vél, a kertünkben legalábbis. Kipillantva az ablakon szembesültem az örömteli ténnyel: a brokkoli rothadó szárain túl megjelent az élet az első virágok képében. Ez pedig tényleg azt jelenti, hogy lassan, de biztosan tavaszodik.



A fehér, ami határozottan hóvirágra emlékeztet, az biztosan nem az, olyanunk ugyanis legjobb tudomásom szerint nincs. Eddig abban a hitben éltem, hogy az bizony a téltemető, de nem, mert most megtudtam, hogy annak sárga a virága. Rá alább még ki fogok térni. Aztán a virágnevek között kutakodva beugrott, hogy tőzikénk viszont van. Gyorsan rá is kerestem: igen, hóvirághoz hasonló, eddig oké, de a szirmainak a végén az összes képen valami sárga bigyó volt látható. Bár családom állítja, hogy ez bizony tőzike, én azért kicsit gyanakszom: lehet, hogy mégis hóvirágunk van???


Járt utat járatlanra, ugyebár, kellett nekem virágokról posztolni, mikor lövésem sincs róluk, térjünk hát vissza arra, ami most már biztos. A szép, sárga szirmokkal rendelkező tehát a téltemető. Beazonosítva, felismerve, és remélhetőleg meg is jegyezve. Ami azt illeti, nem siette el a virágzást, az MTI fotósa már február elején – sőt, talán már januárban is – sikeresen megörökítette valahol az ország egy szerencsésebb pontján a tavasz eme törékeny hírnökét.


A színkavalkád érdekében, lencsevégre kaptam egy másik korán kelőt is – na ő az, akit végképp nem tudok beazonosítani. Eddig gazként tekintettem rá, s nem is tapasztaltam, hogy ily korán virágzásnak indulna. Persze lehet, hogy csak egy korán kelő példányba botlottam, nagy telepei ugyanis még semmi jelét nem mutatják annak, hogy követnék társuk példáját. Informátorom szerint a keresett név az ibolya.


Végül jöjjön valami, amit legjobb tudomásom szerint biztosan felismerek: egy pitypang – alias gyermekláncfű a.k.a. kutyatej – is feléledt, a legnagyobb fájdalmamra. A gaz, a dudva örök túlélő, ássa ki akár milliószor is az ember, kéretlenül is ellepi a kertet.

Ha felismerted a képen látható, számomra kérdéses virágok fajtáját, ne tartsd magadban, hogy ne álljon meg a tudásom a pitypang és a téltemető párosánál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése