2015. február 28., szombat

Budapest by Night – A Hárs-hegy tetejéről



A kilátóból pont rálátni a Parlament épületére, a látvány éjszaka is megkapó.

Minap, egy teljesítménytúra alkalmával jártam fenn a Hárs-hegyen, s ha már arra jártam, felmásztam a Kaán-Károly kilátóba is, hogy megpróbáljam megörökíteni a látványt. Jártam már éjszakai túrán a Budai-hegységben, de az útvonal nem érintette ezt a hegyet. Vagy ha igen, akkor a tömeg miatt inkább nem is vállalkoztam a kattintgatásra.

Most viszont volt elég időm, s az indulók tömege is elrajtolt már előttem, így nyugodtan, senki által sem zavartatva lőhettem néhány fotót. A kilátóból pont rálátni a Parlament épületére, sajnos a technika annyira nem profi, hogy ebből a távolságból élvezhető produktumot alkothasson, de amit tudtam, megpróbáltam.

Szemben, a János-hegyen fáklyaként világított az Erzsébet kilátó, mely lényegében egész, 12 kilométeres utamon végigkísért. Csak felmászni ne kellett volna rá, ráadásul Budapest legmagasabb pontját éppen abból az irányból kellett megközelíteni, amit a legjobban útálok. A Szépjuhászné felől a piros jelzésen.

Órákkal később, már a feltúrt Széll Kálmán tér környékén futottam bele a BPI-171 rendszámú BKV buszba. Mikor fél nyolc magasságában épp a hegyre próbáltam eljutni, még működött, M2 metrópótlóként. Estére úgy tűnik, elfáradt, s egy kicsit megpihent. Nem a legjobb helyen dőlt le, a Krisztina körút és a Csaba utca kereszteződésében vészvillogott, hátuljával részben eltorlaszolva a kereszteződést, s az útra folyatott valamit a motor alól. Szerencse, hogy fél 12 körül ez nem jelentett akkora gondot, a maholnap 100 éves budapesti buszközlekedés jelenéhez sajnos ez a jelenet is hozzá tartozik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése