2015. augusztus 1., szombat

Újabb tagot vesztett a Másfélmillió lépés: Elhunyt Sinkó László




A kiváló színész, rendező hetvenöt éves volt.

Kétéves előkészületet követően 1979-ben, július 31-én indult el a kultikus magyar természetfilm-sorozat, a Másfélmillió lépés Magyarországon forgatása. 36 év elteltével ma legalább annyira friss és élvezetes, mint készítésekor. Mi sem bizonyítja jobban, hogy időről időre előszedik, levetítik.

A sorozat, s folytatásai - ...és még egymillió lépés, Kerekek és lépések - egyaránt Sinkó László hangján szólaltak meg, a narrátori szerep legalább annyira hozzánőtt a színészhez, mint mondjuk Anthony Hopkins szinkronizálása. "Nekem a családon és a színházon kívül a természet a szerelmem. 25 éve lakom itt Budakalászon, a hegyen. Minden egyes fát, bokrot én ültettem" - nyilatkozta az Origonak adott interjújában.

Talán éppen ez a szerelem az, ami a Másfélmillió lépést is naggyá teszi. A stáb tagjait 2014-ben állami kitüntetésben részesítették, mivel a kategóriában posztumusz nem osztható díjazás, Rockenbauer Pál és Tubay László segédoperatőr hiányzott a listáról. A közelmúltban ment el Peták István, aki szerkesztőként segítette a munkát, július 31-én pedig Sinkó László hunyt el, 75 éves korában.

A Másfélmillió volt az a film, amelyet ha másfél milliószor nem is láttam, de éppen elégszer ahhoz, hogy elhatározzam, hogy én is végigmegyek egyszer az Országos Kéktúra útvonalán. És ebben, ahogy a stáb többi tagjának is, Sinkó Lászlónak is szerepe volt, még ha akkor színházi elfoglaltságai miatt nem is tudott a teljes távon végigmenni. Számomra ő is örökre összeforrt a Kéktúrával. Nyugodjon békében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése