2017. december 7., csütörtök

Borzongató bejegyzés: Leesett az első hó!


Volt tanárom mondta mindig, hogy az, hogy havazik decemberben, az nem hír, télen általában havazni szokott. Valahol igaza van, olyan ez, mintha minden esőt címlapon hozna a napi sajtó, és ez ugye nagyon nincs így. A havazás valahogy mégis kivívta magának ezt a megtiszteltetést. Talán, mert egyre ritkábban találkozunk vele. Vagy csak egyszerűen azért, mert szép.

December első vasárnapján fölnéztem a Normafára, gyalogolni egy picit, igazából a cél az volt, hogy a Budapest Kupa füzetbe megszerezzem a 25. pecsétemet. Az már csak hab volt a tortán, hogy leesett a hó, így az unásig ismert útvonal egy picit mégis különlegessé vált.


Az Anna-rét tövében

A Széchenyi-hegy - Normafa - Anna-kápolna - Normafa - Széchényi-hegy útvonalat talán három éve láttam utoljára hóban, akkor biztos volt egy Téli Gyermekvasút túra, ezen az útvonalon. Unalom ide, meg oda, legalább lődözhettem néhány havas képet.


Kilátás a Normafánál

Az Együtt a Magyar Családokért egyesület túrája volt ez, a legrövidebb távon 12:30-ig lehetett indulni, 15 perccel később a szervező közölte velem, hogy már nem lehet indulni, mert nincs kint a kód. Érted, egy olyan 4 kilométeres túrán, ahol 2 óra a szintidő, tehát ha ráérősen sétafikálsz, 13:30-ra érsz el az ellenőrzőpont kódjáig, ott már 12:45-kor azt közlik veled, hogy nincs kint a kód...

Anna-kápolna...

Mondtam, hogy akkor ezt oldjuk meg valahogy, mert nekem kell a pecsét, majd fotózom magam, hogy ottjártam. Végül kaptam itinert, meg mindent, meg egy jó szót, hogy a Budapest Kupások 14 óra valameddig vannak csak itt. Mondom, oké, de 45 perc múlva itt vagyok, ne csináljunk már úgy, mintha itt lenne a világvége.

...13 óra után néhány perccel. Kód már sehol

Kód természetesen valóban nem volt kint, jelzem, 12:50-kor indultam, s 13:07-re értem a kápolnához, ha tehát valaki nem sietett egy 12:30-as indulásnál, az elől tényleg beszedték a kódot. Fotó, és indulás visszafelé. Az útvonal egyébként pofon egyszerű, a zöldön a Normáig, majd tovább az Anna-rétig, utána a kék körön vissza a Normára, hogy aztán a zöld jelzésen visszatérjünk a rajtba.

Anna-rét

A friss havat amúgy rengetegen kihasználták, szánkóztak, csúszkáltak, és ami örömteli volt, hogy egész komoly felszereléssel, hernyótalpas kvaddal várakoztak bevetésre speciális mentők. Szóval ha a szánkóval bezúzol a fák közé, és betöröd a fejed, jó eséllyel hamar kiszednek onnan, de ezt azért élesben talán senki ne próbálja ki. De örömteli a tény, hogy a Normafa környékét nem csak esztétikailag tették rendbe, de már ilyen szolgáltatás is van. (Ha eddig is volt, akkor bocs, én csak most szembesültem vele.)

A legrosszabbra is fel vannak készülve

És bár kemény decemberrel riogatnak a meteorológusok, december első hetében ez a kis havazás nyomtalanul el is tűnt, köszönhetően a hirtelen jött melegedésnek. De fotókon legalább megmaradt.

Széchenyi-hegy, végállomás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése