2015. március 10., kedd

Szedj egy zsák szemetet!




Május 15-17-én nem mellesleg a TeSzedd! mozgalom is akcióba lép, országszerte ötödik alkalommal gyűjtögetik majd az önkéntesek a hulladékot.

Egyik barátom szemétszedő akcióba kezdett a Facebook-oldalán. Aszongya: „A legtöbbetek szeret túrázni, kirándulni, sportolni a természetben és tudjuk, hogy siralmas látványt tud nyújtani a szemét! Én ma kimentem néhány órára és sajnos nem is kellett messzire mennem, hogy ezt a néhány zsák szemetet begyűjtsem. Ezért útnak indítom ezt a bejegyzésem a közösségi hálón (mert mire való, ha nem erre?), remélem, sokan osztjátok és posztoljátok majd a Ti zsákjaitokat.”


A kezdeményezés nagyon szép és nagyon jó, menjetek, szedjetek szemetet, sokan! Én mondjuk ha kirándulni megyek, nem éppen kukást akarok játszani, s Munkácsy Rőzsehordó nőjét sem szeretném lekőrözni, hátamon a szemeteszsákkal. Teljesítménytúrán erre amúgy sincs idő, kéktúrát járva pedig lehetőség, hogy még a szemetet is kicipeljem az erdőből, a tízkilós táskán felül.


Egy sörös doboz, s egy levágott nyakú PET-palack a mi felszerelésünk része volt

A szemetelés jelensége ugyanakkor tényleg elkeserítő, ezért ha csak annyiban is, hogy írok róla, magam is támogatom ezt a szemétszedő gerillakezdeményezést. Május 15-17-én nem mellesleg a TeSzedd! mozgalom is akcióba lép, országszerte ötödik alkalommal gyűjtögetik majd az önkéntesek a hulladékot. Szomorú, hogy ilyen mozgalmakra, akciókra egyáltalán szükség van.

Hogy ne tűnjek teljesen szemétszedő-ellenesnek, megemlítem, hogy 2014-ben András barátommal közös kalózhajónkkal végeztünk egy kis medertisztítást a Soroksári-Dunaágban. Ha a kalózhajó beázás elleni védelmét sikeresen megoldjuk, a 2015-ös évben talán újra kifutnak a vízre az ökokalózok, s egy ennél nagyobb mennyiséggel érnek ismét partot. Abban ugyanis nem kételkedem, hogy a vízbe azóta is minden kacatot belehajítanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése