2015. április 23., csütörtök

Szolgálati közlemény...

Fotó: Wikipédia

...avagy Ön, kedves olvasó, egy részleges teszt alanya.

Szóval most az van, hogy kicsit zavarodottan tekintek a blogomra, miután jelenleg nem teljesen úgy néz ki, ahogyan azt megálmodtam. Talán feltűnt, de a posztok betűtípusa megváltozott. Nem tudatosan, sőt, hétfőn szembesültem a jelenséggel. Majd miután három órát áldoztam a probléma megoldására, és lényegében egy tapodtat sem sikerült előrébb lépnem, ideiglenesen feladtam.


Ahogy a képen is látszik, a rendszerben kemény hét betűtípus található, melyből a Times New Roman-t én alapból hanyagolom, mert egyszerűen nem tetszik. A maradék hatot meg oldalak tízezrei-milliói alkalmazzák, és nem akartam a plusz egyedik lenni. Ezért hát mit csináltam? Átnyálaztam a szövegszerkesztő betűkészletét, kiválasztottam egy szűk listát, abból döntöttem egy mellett, és onnantól az lett az oldalon használt fontkészlet.


Wordben megírtam a posztot, kimásoltam, beillesztettem, és hipp-hopp, a Gill Sans formában jelent meg mind itt a szerkesztői felületen, mind pedig az oldalon. És mi van most? Minden átváltott az alapértelmezett Times-ba, új bejegyzés esetén is a beillesztés alkalmával már Timesként jelenik meg.

Ezt követően körbenéztem a Google Fonts-ban, találtam is valamit - amiről utóbb kiderült, hogy az "ő" és az "ű" nem része a készletnek. Elsőre úgy tűnt, ez a művelet sem sikerült, kedden legalábbis nyoma sem látszódott a tervezett módosításoknak. Aztán ma elkezdem írni ezt a posztot, eredetileg segélykérésnek szánva, s lőn csoda: műkszik. Jó, ő-m, meg ű-m továbbra sincs, tehát van még feladat, és így mostantól visszaváltok tesztüzembe.

Piszlicsáré bajaim vannak, tudom. Ha valaki zavarónak, vagy olvashatatlannak találja a betűkészlet, szóljon nyugodtan.

Szolgálati közlemény vége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése